Filteren
Sociale studies

Sociale studies

Professionals in het sociaal domein staan vaak voor complexe vraagstukken. Hoe profileer je jezelf binnen het sociaal werk? Hoe maak je gebruik van de professionele ruimte en sluit je aan bij de specifieke vraag van de cliënt? Hoe zet je praktijkonderzoek op een creatieve manier in en ontwerp je oplossingen passend bij de situatie? En hoe ondersteun je je cliënten in deze digitale samenleving? Voorbeelden van vragen waar je als sociaal professional mee te maken krijgt. De uitgaven van Coutinho geven antwoord op deze vragen en bereiden de (aankomend) sociaal professional voor op het werken in deze belangrijke sector.

Pagina

11-16 van 16 producten

Producten per pagina
Van laag naar hoog sorteren
  1. Leefwerelden van jongeren

    Leefwerelden van jongeren

    • Ondertitel : Thuis, school, media en digitale cultuur
    • Auteurs : Joke Hermes, Roel van Goor, Machteld de Jong
    • Druk : 3e druk
      Verschijningsjaar : 2019

    In welke werelden bewegen  jongeren zich? Waar hechten zij waarde aan? Wat betekenen sociale media voor hen en hoe maken zij er gebruik van? Leefwerelden van jongeren gaat over het dagelijkse leven van jongeren: thuis, op school, met hun vrienden en als grootgebruikers van media en digitale cultuur…

    Bekijk product
  2. Observeren in psychologie en pedagogiek

    Observeren in psychologie en pedagogiek

    • Ondertitel : Methodologie en rapportage
    • Auteurs : Frits Goossens
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2018

    Psychologen en pedagogen kiezen voor observatie omdat ze iets willen meten wat niet met tests of interviews te meten is. Gedrag of emoties zijn hierbij vaak het onderwerp van studie. Observatie is onmisbaar om tot antwoorden te komen op wetenschappelijke onderzoeksvragen of hulpvragen uit de klinisc…

    Bekijk product
  3. Talentbegeleiding bij laagbegaafde jongeren

    Talentbegeleiding bij laagbegaafde jongeren

    • Ondertitel : Hoe jij als pedagogisch professional het verschil maakt
    • Auteurs : Simon Klein
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2017

    Iedereen heeft talent! Ook jongeren met een laag IQ zijn ergens goed in. Opvoeders en begeleiders staan voor de uitdaging om dat talent aan de oppervlakte te krijgen en het verder te helpen ontwikkelen, zodat deze jongeren betere kansen krijgen in de maatschappij. Laagbegaafde jongeren hebben een IQ…

    Bekijk product
  4. Professioneel pedagogisch handelen

    Professioneel pedagogisch handelen

    • Ondertitel : Omgaan met probleemgedrag in opvoedingssituaties
    • Auteurs : Gerbert Sipman
    • Druk : 3e druk
      Verschijningsjaar : 2014

    Veel professionele opvoeders ervaren dat de gedragsproblematiek onder kinderen en jongeren toeneemt. Daarmee omgaan, vraagt veel van hun kwaliteiten. Dit vernieuwende boek biedt hiervoor een aanpak gebaseerd op de ecologische pedagogiek, een stroming die de theorieën rond gedragsproblemen integreer…

    Bekijk product
  5. Samen werken aan leren en opvoeden

    Samen werken aan leren en opvoeden

    • Ondertitel : Basisboek over ouders en school
    • Auteurs : Ron Oostdam, Peter de Vries
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2014

    Scholen krijgen steeds meer aandacht voor de relatie met ouders. Ook de overheid en lerarenopleidingen laten een sterk toenemende belangstelling hiervoor zien. Onderzoek toont immers aan dat een goede pedagogische én didactische samenwerking met ouders leidt tot beter onderwijs en positieve effecte…

    Bekijk product
  6. Pedagogiek voor professionele opvoeders

    Pedagogiek voor professionele opvoeders

    • Auteurs : Hans Jan Kuipers
    • Druk : 2e druk
      Verschijningsjaar : 2008

    Nu er een uitgebreide voor- en naschoolse opvang en een digitaal kinddossier in het leven zijn geroepen, rijst de vraag: Wie of wat geeft professionals en beleidsmakers het recht naast de ouders te staan en invloed uit te oefenen op de opvoeding van hun kinderen?…

    Bekijk product
Pagina

11-16 van 16 producten

Producten per pagina
Van laag naar hoog sorteren