Filter
Social studies

Social studies

Social professionals have to deal with complex issues. What is the best way to present yourself as a social worker? What is your professional discretion, and how does this fit the need of a specific cliënt? What are the best options to combine creative practical research, and solutions for a specific problem? How do you support your client in the digital society? All challenges a social professional will have to deal with. Our publications will help you to find the best solutions, and will prepare students for their task in this important sector.

Page

1-10 of 11 items

per page
Set Ascending Direction
  1. Handboek interprofessioneel samenwerken in zorg en welzijn

    Handboek interprofessioneel samenwerken in zorg en welzijn

    • Auteurs : Yvonne van Zaalen, Stijn Deckers, Hans Schuman
    • Druk : 1st edition
      Verschijningsjaar : 2018

    Het Handboek interprofessioneel samenwerken in zorg en welzijn beschrijft het interprofessioneel samenwerken modelmatig en vanuit een breed perspectief. De uitgave onderscheidt vier kerncompetenties: waarden en ethiek, interprofessionele communicatie, rollen en verantwoordelijkheden en het werken in teams. De auteurs plaatsen deze competenties in het kader van de Nederlandse zorg en welzijnssector en de wet- en regelgeving en laten het belang zien van ethisch bewust  en cliëntgericht werken.

    Show product
  2. Interprofessioneel communiceren in zorg en welzijn

    Interprofessioneel communiceren in zorg en welzijn

    • Auteurs : Yvonne van Zaalen, Marlies Mulderij, Stijn Deckers
    • Druk : 1st edition
      Verschijningsjaar : 2020

    Efficiënte samenwerking leidt tot betere zorg, minder miscommunicatie en hogere tevredenheid bij alle betrokken professionals. Interprofessioneel communiceren in zorg en welzijn helpt (toekomstige) zorg- en welzijnsprofessionals de onderlinge communicatie te verbeteren met alle betrokkenen. Dit is het eerste boek dat communicatie bij interprofessionele samenwerking centraal zet. De uitgave beschrijft de manier waarop samenwerkende professionals taal kunnen inzetten om tot goede afstemming te komen en een gezamenlijk doel te bereiken.

    Show product
  3. Profileer jezelf als sociaal werker

    Profileer jezelf als sociaal werker

    • Auteurs : Petra Verhagen, Marion van de Wijdeven
    • Druk : 1st edition
      Verschijningsjaar : 2020

    Profileer jezelf als sociaal werker helpt sociaal werkers overtuigend te verwoorden waar ze voor staan, waar ze goed in zijn, wat ze doen en wat de impact daarvan is. De uitgave wisselt theorie af met inspirerende praktijkvoorbeelden. De auteurs beschrijven hoe je stap voor stap bouwt aan een authentiek, persoonlijk en pakkend profileringsverhaal over jezelf als sociaal werker. Door het boek heen zijn ook persoonlijke verhalen van sociaal professionals opgenomen. 

    Show product
  4. De sociaal ondernemer

    De sociaal ondernemer

    • Auteurs : Marianne Dagevos
    • Druk : 1st edition
      Verschijningsjaar : 2019

    De sociaal ondernemer is een compact en handzaam praktijkboekje voor mensen die maatschappelijke kwesties op een ondernemende manier willen aanpakken. Veel verschillende kanten van sociaal ondernemerschap worden besproken aan de hand van vier rubrieken: Wat, Hoe, Met Wie en Waarheen. Meer dan 100 ad…

    Show product
  5. Basisboek managementvaardigheden

    Basisboek managementvaardigheden

    • Ondertitel : Van zelfkennis naar leiderschap
    • Auteurs : Wouter Fioole, Debora van Wely
    • Druk : 1st edition
      Verschijningsjaar : 2019

    Basisboek managementvaardigheden introduceert de belangrijkste managementtheorieën en biedt werkvormen om managementvaardigheden te trainen. De uitgave bespreekt essentiële vaardigheden voor leidinggevenden, zoals het motiveren van medewerkers en het omgaan met conflicten. Ook laat deze uitgave het belang zien van zelfkennis van de manager en de context waarin gewerkt wordt.

    Show product
  6. Kwaliteit met beleid

    Kwaliteit met beleid

    • Ondertitel : Basisboek voor het sociale domein
    • Auteurs : Petra Verhagen
    • Druk : 3rd edition
      Verschijningsjaar : 2018

    Of je nu zelfstandig ondernemer bent, als werknemer functioneert bij een bedrijf, of deel uitmaakt van een samenwerkingsverband van verschillende organisaties, in alle gevallen is het van belang om voortdurend stil te staan bij de volgende twee vragen: Doen we de goede dingen (‘beleid’)? En doen…

    Show product
  7. Effectief besturen van vrijwilligersorganisaties

    Effectief besturen van vrijwilligersorganisaties

    • Ondertitel : Een praktische gids
    • Auteurs : Tim 'S Jongers
    • Druk : 1st edition
      Verschijningsjaar : 2018

    Een organisatie die met vrijwilligers werkt moet van alle markten thuis zijn. Een gezond financieel beleid, anticiperen op wet- en regelgeving, vrijwilligers aansturen en nieuwe vrijwilligers werven zijn daar maar enkele voorbeelden van.Effectief besturen van vrijwilligersorganisaties behandelt alle…

    Show product
  8. Interprofessioneel werken en innoveren in teams

    Interprofessioneel werken en innoveren in teams

    • Ondertitel : Samenwerking in nieuwe praktijken
    • Auteurs : Vincent de Waal (red.)
    • Druk : 1st edition
      Verschijningsjaar : 2018

    Als meerdere professionals met uiteenlopende expertises in hetzelfde team samenwerken, noemen we dat interprofessioneel werken. Maar wat maakt interprofessionele teams nu succesvol en wat zijn juist belemmeringen voor interprofessionele samenwerking? Het boek Interprofessioneel werken en innoveren i…

    Show product
  9. Basisboek vrijwilligersmanagement

    Basisboek vrijwilligersmanagement

    • Ondertitel : Aansturen, begeleiden en ondersteunen
    • Auteurs : Willem-Jan de Gast, Ronald Hetem
    • Druk : 4th edition
      Verschijningsjaar : 2018

    Vrijwilligers managen is een vak! Vrijwilligers vervullen cruciale rollen in organisaties en in de samenleving. Er wordt meer inzet van burgers verwacht en steeds meer vrijwilligers zijn hoog opgeleid en ervaren. Hierdoor vindt er een herschikking plaats van betaald naar onbetaald werk. Bovendien ve…

    Show product
  10. Vaardigheden voor het samenwerken in teams

    Vaardigheden voor het samenwerken in teams

    • Auteurs : Jan Pieter van Oudenhoven, Hanneke Grutterink
    • Druk : 1st edition
      Verschijningsjaar : 2015

    Werken in teams is helemaal van nu. Meer dan ooit moeten medewerkers met elkaar communiceren en samenwerken. De nadruk ligt op het verbeteren van de effectiviteit van die samenwerking en op de interpersoonlijke aspecten van samenwerken. Dat geldt bijvoorbeeld in zorg en welzijn waar sterk wordt inge…

    Show product
Page

1-10 of 11 items

per page
Set Ascending Direction