Filteren
Pedagogisch onderwijs

Pedagogisch onderwijs

Voor de pabo en de eerste- en tweedegraads lerarenopleiding biedt Uitgeverij Coutinho diverse generieke en vakspecifieke uitgaven. We spelen daarbij in op de nieuwste ontwikkelingen in het onderwijs. We actualiseren en verbeteren geregeld onze vertrouwde uitgaven en brengen nieuwe titels uit. Onze uitgaven zijn niet alleen interessant om te gebruiken tijdens de opleiding, maar kunnen ook als naslagwerk dienen als je daadwerkelijk voor de klas staat. Ben je benieuwd welke uitgaven passen bij jouw opleiding? Bekijk dan het onderstaande overzicht.

3 producten

Producten per pagina
Van laag naar hoog sorteren
  1. DANS!

    DANS!

    • Ondertitel : Praktisch handboek voor het basisonderwijs
    • Auteurs : Etje Heijdanus-de Boer, Anouk van Nunen, Ronald Hueskens (red.), Petra Beers, Danielle Bouwmeester, Pauline Verhallen
    • Druk : 3e druk
      Verschijningsjaar : 2024

    Leerlingen in het basisonderwijs dansen graag. Dans sluit aan bij hun natuurlijke creativiteit, fantasie en bewegingsdrang. Door te dansen zetten ze hun lichaam in als instrument om ideeën, ervaringen en gevoelens vorm te geven. Zo verkennen zij zichzelf, de ander en de wereld. Met DANS! ontdek je…

    Bekijk product
  2. Studentgericht begeleiden

    Studentgericht begeleiden

    • Ondertitel : Individuele trajecten in het hoger onderwijs
    • Auteurs : Cornelia de Haan
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2021

    Aan de hand van dit praktijkgerichte boek leer je als begeleider de student te activeren en verantwoordelijkheid te laten nemen voor zijn eigen leerproces. In elk hoofdstuk komt een belangrijke begeleidingsvaardigheid aan bod, zoals gesprekken voeren, feedback geven, motiveren, problemen bespreekbaar maken, beoordelen en evalueren.

    Bekijk product
  3. Les is meer

    Les is meer

    • Ondertitel : 141 manieren om gewenst gedrag te bevorderen
    • Auteurs : Peter Teitler, Ruben Teitler
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2020

    Les is meer biedt (toekomstige) leraren vanuit een positieve invalshoek handvatten om een plezierige lessfeer in de klas te bevorderen. Dit boek gaat over leiding nemen in de klas, grenzen stellen en normen hanteren voor de manier waarop er met elkaar wordt omgegaan. Het boek beschrijft methodes en geeft adviezen waarmee leraren het gedrag van leerlingen op een positieve manier kunnen beïnvloeden.

    Bekijk product

3 producten

Producten per pagina
Van laag naar hoog sorteren