Economics

Economics

After graduation, students will start working in a continuously changing work-field. Study materials need to prepare them for this. In the field of economics and law Uitgeverij Coutinho offers materials on diverse subjects: introductory textbooks as well as publications on specific skill practice. Our materials are suited for Universities of Applied Sciences: Business Administration, Commercial Economics, Communication and HRM. Most study materials come with supplementary teacher resources and online extra’s to enhance learning and to make learning more enjoyable. Check the following overview and find all publications on your subject.

51-60 of 103 items

per page
Set Ascending Direction
  1. Schrijven met effect

    Schrijven met effect

    • Ondertitel : Stijlcursus doeltreffend formuleren
    • Auteurs : Mariët Hermans
    • Druk : 5th edition
      Verschijningsjaar : 2014

    Hoe schrijf je een tekst die het gewenste effect heeft op de lezer? Hoe pak je schrijfwerk efficiënt aan? Hoe maak je van schrijven een leuke klus?…

    Show product
  2. Organisaties in transitie

    Organisaties in transitie

    • Ondertitel : Ondernemend in een veranderende wereld
    • Auteurs : Eric Leltz
    • Druk : 1st edition
      Verschijningsjaar : 2017

    Organisaties in transitie is een praktisch boek over verandermanagement. Het behandelt niet alleen de oorzaken en gevolgen van ingrijpende veranderingen (transitie) maar laat ook zien hoe organisaties én hun medewerkers op die veranderingen kunnen anticiperen en kansen kunnen omzetten in concrete acties.

    Show product
  3. Culturele waarden en communicatie in internationaal perspectief

    Culturele waarden en communicatie in internationaal perspectief

    • Auteurs : Marinel Gerritsen, Marie-Thérèse Claes
    • Druk : 4th edition
      Verschijningsjaar : 2017

    Cultuur en communicatie zijn zo nauw met elkaar verweven dat cultuurverschillen automatisch leiden tot verschillen in communicatie. In Culturele waarden en communicatie wordt een overzicht gegeven van actuele theorieën over cultuurverschillen en de verschillen in verbale en non-verbale communicatie die daaruit voortvloeien. Het uitgangspunt van de uitgave is een vergelijking tussen Nederland en Vlaanderen, die wel dezelfde taal maar niet dezelfde cultuur hebben.

    Show product
  4. Effectief samenwerken in interculturele teams

    Effectief samenwerken in interculturele teams

    • Auteurs : Herman Blom, Peter Prud'homme van Reine
    • Druk : 1st edition
      Verschijningsjaar : 2016

    De globalisering maakt het Nederlandse bedrijfsleven steeds internationaler. Het is dus heel waarschijnlijk dat (toekomstige) professionals aan de slag gaan in interculturele teams. Als voorbereiding hierop is het ontwikkelen van interculturele competenties van essentieel belang. Effectief samenwerken in interculturele teams behandelt deze interculturele competenties.

    Show product
  5. De kleine schrijfgids

    De kleine schrijfgids

    • Ondertitel : Adviezen voor een goede zinsbouw, woordkeuze en spelling
    • Auteurs : Mariët Hermans
    • Druk : 7 edition
      Verschijningsjaar : 2016

    De kleine schrijfgids is al ruim twintig jaar een handzaam boekje voor iedereen die teksten moet schrijven voor studie of werk. Het bevat adviezen voor het formuleren van heldere zinnen en het kiezen van de juiste woorden. Ook komen veelgemaakte fouten in stijl en zinsbouw aan de orde.…

    Show product
  6. Voor een goede zaak

    Voor een goede zaak

    • Ondertitel : Sociaal ondernemen in theorie en praktijk
    • Auteurs : Marianne Dagevos, Jiske Kiers, Jillis Kors, Petra Verhagen
    • Druk : 1st edition
      Verschijningsjaar : 2015

    In een tijd van complexe vraagstukken en maatschappelijke verschuivingen, zijn mensen nodig die nieuwe realiteiten creëren. Ondernemende mensen met frisse ideeën, durf om grote thema’s aan te pakken, die uitdagende missies formuleren en mensen met elkaar verbinden. Sociaal ondernemers zijn zulke…

    Show product
  7.        Basisboek marketingcommunicatie

    Basisboek marketingcommunicatie

    • Auteurs : Esther de Berg, Rutger Mackenbach (red.)
    • Druk : 3rd edition
      Verschijningsjaar : 2016

    Kiezen we voor sales promotions of sponsoring? Bereiken we onze doelgroep via televisie of Facebook? Basisboek marketingcommunicatie geeft een overzicht van alle instrumenten die een organisatie kan inzetten voor marketingcommunicatie. Daarbij worden nieuwe (online) en traditionele media geïntegreerd besproken.

    Show product
  8. Basisboek neuromarketing

    Basisboek neuromarketing

    • Ondertitel : Neuro-onderzoek voor marketing- en communicatieprofessionals
    • Auteurs : Eveline van Zeeland
    • Druk : 1st edition
      Verschijningsjaar : 2016

    Basisboek neuromarketing geeft een kritische en wetenschappelijk onderbouwde inleiding in dit onderzoeksgebied. Het model De complementaire cirkel van marktonderzoek helpt studenten en professionals om neuro-onderzoek in het bredere geheel van onderzoeksmethodes te plaatsen. Er wordt beschreven wat neuromarketing is en waarom en wanneer het ingezet kan worden.

    Show product
  9. Statistische toetsen in economische toepassingen

    Statistische toetsen in economische toepassingen

    • Auteurs : Jaap Klouwen
    • Druk : 2nd edition
      Verschijningsjaar : 2016

    Statistische toetsen in economische toepassingen behandelt de basisbegrippen uit de statistische toetsingstheorie. Zo komen onder meer betrouwbaarheidsintervallen en statistische toetsen aan bod. Ook is er aandacht voor toepassingen uit de bedrijfseconomie, accountancy, logistiek en commerciële economie. Er is ruim aandacht voor het inzetten van Excel bij allerlei statistische berekeningen. 

    Show product
  10. Basisboek eventmanagement

    Basisboek eventmanagement

    • Ondertitel : Van concept naar realisatie
    • Auteurs : Gabriëlle Kuiper, Danique Kamp
    • Druk : 2nd edition
      Verschijningsjaar : 2015

    Een goed event creëert aandacht voor een bedrijf of organisatie, laat mensen samenkomen, zorgt voor verrassing en geeft betekenis. Basisboek eventmanagement bevat alle benodigde kennis voor de (toekomstige) eventmanager. Zo worden de kernkwaliteiten van de eventmanager beschreven en komen onder andere de financiële en juridische aspecten van eventmanagement aan de orde. Ook is er aandacht voor onder andere festivalisering, social media en businessmodellen. 

    Show product

51-60 of 103 items

per page
Set Ascending Direction