Filter
Economics

Economics

After graduation, students will start working in a continuously changing work-field. Study materials need to prepare them for this. In the field of economics and law Uitgeverij Coutinho offers materials on diverse subjects: introductory textbooks as well as publications on specific skill practice. Our materials are suited for Universities of Applied Sciences: Business Administration, Commercial Economics, Communication and HRM. Most study materials come with supplementary teacher resources and online extra’s to enhance learning and to make learning more enjoyable. Check the following overview and find all publications on your subject.

Page

1-10 of 13 items

per page
Set Ascending Direction
  1.  De bestuurlijke kaart van de Europese Unie

    De bestuurlijke kaart van de Europese Unie

    • Ondertitel : Instellingen, besluitvorming en beleid
    • Auteurs : Anna van der Vleuten
    • Druk : 6th edition
      Verschijningsjaar : 2023

    De bestuurlijke kaart van de Europese Unie heeft tot doel de kennis over en het inzicht in de Europese politiek te vergroten. Wie het leest, leert niet alleen wie waarover het EU- beleid maakt, maar begrijpt ook waarom de EU en haar beleid op deze wijze vormgegeven zijn.

    Show product
  2. De bestuurlijke kaart van Nederland

    De bestuurlijke kaart van Nederland

    • Ondertitel : Het openbaar bestuur en zijn omgeving in nationaal en internationaal perspectief
    • Auteurs : Gerard Breeman, Carola van Eijk
    • Druk : 8th edition
      Verschijningsjaar : 2023

    De bestuurlijke kaart van Nederland is een kennismaking met de instituties en organisaties in en rondom het openbaar bestuur. Het boek geeft een overzicht van hoe het openbaar bestuur in Nederland eruitziet en zich ontwikkelt en het schetst de inrichting van het openbaar bestuur op de verschillende niveaus.

    Show product
  3. Crisismanagement

    Crisismanagement

    • Ondertitel : Organisaties bij crises en calamiteiten
    • Auteurs : Arthur Zanders
    • Druk : 4th edition
      Verschijningsjaar : 2022

    Crisismanagement ondersteunt (toekomstige) managers en bestuurders die voor de uitdaging staan om te doen wat nodig is tijdens crises en calamiteiten. Het boek helpt hen met het verwerven of verbeteren van vaardigheden die van pas komen bij het managen van een crisis. Studenten die voor hun toekomstige loopbaan inzicht nodig hebben in crisismanagement krijgen met dit boek een duidelijk overzicht hoe een en ander is georganiseerd en hoe het wordt toegepast.

    Show product
  4.  Basisboek-wiskunde-en-financiele-rekenkunde

    Basisboek wiskunde en financiële rekenkunde

    • Ondertitel : Kwantitatieve methoden met Exceltoepassingen
    • Auteurs : Donald van As, Jaap Klouwen
    • Druk : 3rd edition
      Verschijningsjaar : 2022

    Basisboek wiskunde en financiële rekenkunde biedt studenten de basis voor het werken met kwantitatieve gegevens. In het boek staan de twee belangrijkste wiskundige basisfuncties centraal: de lineaire en de exponentiële functie. Alle toepassingen van deze functies en hun onderlinge verbanden komen in de eerste twee hoofdstukken aan de orde, met veel aandacht voor wiskundige bewerkingen.

    Show product
  5.    Bestuurskundig onderzoek

    Bestuurskundig onderzoek

    • Ondertitel : Een methodologische inleiding
    • Auteurs : Sandra van Thiel
    • Druk : 4th edition
      Verschijningsjaar : 2021

    Bestuurskundig onderzoek is een praktische inleiding in de onderzoeksmethodologie die aansluit bij bestuurskundige thema’s. Er wordt rekening gehouden met de specifieke eigenschappen van de bestuurskunde als onderzoeksgebied, bijvoorbeeld met het interdisciplinaire karakter ervan.

    Show product
  6.        Bedrijfseconomie begrepen

    Bedrijfseconomie begrepen

    • Auteurs : Bernard Remmelts
    • Druk : 1st edition
      Verschijningsjaar : 2021

    Bedrijfseconomie begrepen besteedt in het eerste deel uitgebreid aandacht aan de basis van de bedrijfseconomie, zoals het werken met balansen, winst- en verliesrekeningen en liquiditeitenoverzichten. Het past deze basiskennis vervolgens stapsgewijs toe binnen een aantal onderwerpen en vakgebieden.

    Show product
  7.                   Basisboek schrijven voor media

    Basisboek schrijven voor media

    • Ondertitel : Van journalistieke content tot infotainment
    • Auteurs : Wouter Janssen
    • Druk : 1st edition
      Verschijningsjaar : 2021

    Voor een goed geschreven boodschap bestaat altijd publiek. Wat een tekst goed maakt, hangt vooral af van de specifieke context waarin en waarvoor de tekst is geschreven. Basisboek schrijven voor media biedt studenten alle nodige handvatten om voor elke tekst de juiste keuzes te maken.

    Show product
  8. Profiel van de Nederlandse overheid

    Profiel van de Nederlandse overheid

    • Ondertitel : organisatie, beleid en besluitvorming
    • Auteurs : Patricia Wiebinga
    • Druk : 8th edition
      Verschijningsjaar : 2020

    Profiel van de Nederlandse overheid legt de structuur en het functioneren van de Nederlandse overheid helder en in hoofdlijnen uit. Hiermee wordt een stevige basis gelegd met betrekking tot de kennis over de Nederlandse overheid.

    Show product
  9. Veranderen met verstand en gevoel

    Veranderen met verstand en gevoel

    • Ondertitel : De kunst van organisatieverandering
    • Auteurs : Rob Kayzel
    • Druk : 3rd edition
      Verschijningsjaar : 2019

    In Veranderen met verstand en gevoel wordt organisatieverandering behandeld vanuit deze twee perspectieven. Het eerste perspectief gaat uit van de wijze waarop mensen omgaan met veranderingen, met inzichten en begrippen uit de psychologie. Het tweede perspectief behandelt veranderingsprocessen die toegepast kunnen worden bij organisatieverandering.

    Show product
  10. Basisboek neuromarketing

    Basisboek neuromarketing

    • Ondertitel : Neuro-onderzoek voor marketing- en communicatieprofessionals
    • Auteurs : Eveline van Zeeland
    • Druk : 1st edition
      Verschijningsjaar : 2016

    Basisboek neuromarketing geeft een kritische en wetenschappelijk onderbouwde inleiding in dit onderzoeksgebied. Het model De complementaire cirkel van marktonderzoek helpt studenten en professionals om neuro-onderzoek in het bredere geheel van onderzoeksmethodes te plaatsen. Er wordt beschreven wat neuromarketing is en waarom en wanneer het ingezet kan worden.

    Show product
Page

1-10 of 13 items

per page
Set Ascending Direction