Filteren
Economisch onderwijs

Economisch onderwijs

Het werkveld waar studenten zich na hun studie in gaan bevinden, is continu in beweging. Dat vraagt om studiemateriaal dat ze daadwerkelijk op de praktijk voorbereidt. Voor het hoger economisch onderwijs heeft Uitgeverij Coutinho een uiteenlopend aantal uitgaven beschikbaar. Basisboeken en inleidende uitgaven waar studenten gedurende hun hele studie van profiteren. Maar ook lesmateriaal dat toekomstig professionals ondersteunt in het ontwikkelen van de belangrijkste vaardigheden binnen hun vakgebied. Opleidingen als Bedrijfskunde, Commerciële economie, HBO-Rechten, Communicatie en HRM bieden we generieke en vakspecifieke boeken, inclusief docentenmateriaal en online studiemateriaal dat het lesgeven en opnemen van de informatie vergemakkelijkt én leuker maakt. Bekijk hieronder ons aanbod voor het hoger economisch onderwijs. 

Pagina

11-18 van 18 producten

Producten per pagina
Van laag naar hoog sorteren
  1. Tekstzinnig

    Tekstzinnig

    • Ondertitel : Kritisch denken, zoeken en schrijven in het hbo
    • Auteurs : Ank van Heur, Brigit Kolen
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2019

    Tekstzinnig helpt studenten stapsgewijs door het (academisch) schrijfproces heen, van informatie zoeken tot die informatie in een zakelijke tekst gieten. Met dit boek leert de student hoe zoekmachines werken, hoe bronnen op betrouwbaarheid beoordeeld kunnen worden en hoe informatie uit die bronnen correct weergegeven kan worden in een tekst zonder (per ongeluk) onrechtmatig werk van anderen te kopiëren. Het boek helpt ook met de meest gemaakte fouten in formulering, stijl en spelling. 

    Bekijk product
  2.            Managementvaardigheden

    Basisboek managementvaardigheden

    • Ondertitel : Van zelfkennis naar leiderschap
    • Auteurs : Wouter Fioole, Debora van Wely
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2019

    Basisboek managementvaardigheden introduceert de belangrijkste managementtheorieën en biedt werkvormen om managementvaardigheden te trainen. De uitgave bespreekt essentiële vaardigheden voor leidinggevenden, zoals het motiveren van medewerkers en het omgaan met conflicten. Ook laat deze uitgave het belang zien van zelfkennis van de manager en de context waarin gewerkt wordt.

    Bekijk product
  3. Snelle start in het hbo

    Snelle start in het hbo

    • Ondertitel : Taal- en studievaardigheden
    • Auteurs : Jenny van der Ende
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2017

    Goede taal- en studievaardigheden zijn onmisbaar voor het volgen van een hbo-studie. Met dit boek kunnen studenten hun taalvaardigheid verbeteren en leren ze hoe ze efficiënt kunnen werken. Snelle start in het hbo is daarmee een uitstekende basis voor een succesvolle hbo-studie.

    Bekijk product
  4.        Basisboek marketingcommunicatie

    Basisboek marketingcommunicatie

    • Auteurs : Esther de Berg, Rutger Mackenbach (red.)
    • Druk : 3e druk
      Verschijningsjaar : 2016

    Kiezen we voor sales promotions of sponsoring? Bereiken we onze doelgroep via televisie of Facebook? Basisboek marketingcommunicatie geeft een overzicht van alle instrumenten die een organisatie kan inzetten voor marketingcommunicatie. Daarbij worden nieuwe (online) en traditionele media geïntegreerd besproken.

    Bekijk product
  5. Basisboek neuromarketing

    Basisboek neuromarketing

    • Ondertitel : Neuro-onderzoek voor marketing- en communicatieprofessionals
    • Auteurs : Eveline van Zeeland
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2016

    Basisboek neuromarketing geeft een kritische en wetenschappelijk onderbouwde inleiding in dit onderzoeksgebied. Het model De complementaire cirkel van marktonderzoek helpt studenten en professionals om neuro-onderzoek in het bredere geheel van onderzoeksmethodes te plaatsen. Er wordt beschreven wat neuromarketing is en waarom en wanneer het ingezet kan worden.

    Bekijk product
  6. Basisboek kwantitatieve methoden

    Basisboek kwantitatieve methoden

    • Ondertitel : Statistiek met Exceltoepassingen
    • Auteurs : Donald van As, Jaap Klouwen
    • Druk : 2e druk
      Verschijningsjaar : 2013

    Basisboek kwantitatieve methoden bespreekt de elementaire begrippen uit de beschrijvende en mathematische statistiek. Aan de hand van praktische voorbeelden wordt duidelijk hoe grafieken en tabellen kunnen worden gebruikt om statistisch onderzoek grafisch weer te geven. Daarnaast worden onder meer combinatoriek, elementaire kanrekening, het theoretische begrip kansvariabele en lineaire regressieanalyse besproken. 

    Bekijk product
  7.     Duizend jaar openbaar bestuur in Nederland

    Duizend jaar openbaar bestuur in Nederland

    • Ondertitel : Van patrimoniaal bestuur naar waarborgstaat
    • Auteurs : Pieter Wagenaar, Toon Kerkhoff, Mark Rutgers (red.)
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2011

    Duizend jaar openbaar bestuur in Nederland beschrijft onze bestuursgeschiedenis in vier perioden: de feodale wereld, de Republiek, de centraal geleide natiestaat en de verzorgingsstaat. Voor elke periode beschrijft de uitgave de politieke geschiedenis en de manier waarop het bestuur georganiseerd is. Naast de formele structuur wordt ook de dagelijkse praktijk van het bestuur besproken.

    Bekijk product
  8.  De aanpak van interactief beleid

    De aanpak van interactief beleid

    • Ondertitel : Elke situatie is anders
    • Auteurs : Igno Pröpper
    • Druk : 3e druk
      Verschijningsjaar : 2009

    De aanpak van interactief beleid biedt houvast in het aanpakken van interactieve projecten. Het boek presenteert een afwegingskader waarmee (toekomstig) beleidsmakers systematisch leren kijken naar keuzes die zij moeten maken om tot een interactieve aanpak op maat te komen.

    Bekijk product
Pagina

11-18 van 18 producten

Producten per pagina
Van laag naar hoog sorteren