Filter
Economics

Economics

After graduation, students will start working in a continuously changing work-field. Study materials need to prepare them for this. In the field of economics and law Uitgeverij Coutinho offers materials on diverse subjects: introductory textbooks as well as publications on specific skill practice. Our materials are suited for Universities of Applied Sciences: Business Administration, Commercial Economics, Communication and HRM. Most study materials come with supplementary teacher resources and online extra’s to enhance learning and to make learning more enjoyable. Check the following overview and find all publications on your subject.

7 Items

per page
Set Ascending Direction
  1. De sociaal ondernemer

    De sociaal ondernemer

    • Auteurs : Marianne Dagevos
    • Druk : 1st edition
      Verschijningsjaar : 2019

    De sociaal ondernemer is een compact en handzaam praktijkboekje voor mensen die maatschappelijke kwesties op een ondernemende manier willen aanpakken. Veel verschillende kanten van sociaal ondernemerschap worden besproken aan de hand van vier rubrieken: Wat, Hoe, Met Wie en Waarheen. Meer dan 100 ad…

    Show product
  2. Mantelzorg en werk in balans

    Mantelzorg en werk in balans

    • Auteurs : Deirdre Beneken genaamd Kolmer, Christine Kliphuis, Kitty Martens, Erik Visser
    • Druk : 1st edition
      Verschijningsjaar : 2019

    Werk en zorg horen beide bij het leven. Hoe creëert een werkende mantelzorger een goede balans tussen arbeid en zorg, tussen werk en privé? Wat kunnen professionals doen die in contact komen met de werkende mantelzorger en wat kan de werkgever betekenen? Mantelzorg in combinatie met betaalde arbei…

    Show product
  3. Conflicthantering en mediation

    Conflicthantering en mediation

    • Auteurs : Govert Apol, Simone Kalff, Linda Reijerkerk, Marion Uitslag
    • Druk : 3rd edition
      Verschijningsjaar : 2018

    Conflicthantering en mediation geeft een brede inleiding in dit vakgebied. Het belicht theorie rondom communicatie, conflict en conflictpreventie en omschrijft alle ins en outs van conflicthantering en specifiek mediation. Ook worden specifieke terreinen van mediation behandeld, zoals mediation bij echtscheiding of bij arbeidsconflicten.

    Show product
  4. Effectief besturen van vrijwilligersorganisaties

    Effectief besturen van vrijwilligersorganisaties

    • Ondertitel : Een praktische gids
    • Auteurs : Tim 'S Jongers
    • Druk : 1st edition
      Verschijningsjaar : 2018

    Een organisatie die met vrijwilligers werkt moet van alle markten thuis zijn. Een gezond financieel beleid, anticiperen op wet- en regelgeving, vrijwilligers aansturen en nieuwe vrijwilligers werven zijn daar maar enkele voorbeelden van.Effectief besturen van vrijwilligersorganisaties behandelt alle…

    Show product
  5. Reflecteren

    Reflecteren

    • Ondertitel : Leren van je ervaringen als professional
    • Auteurs : Marie-José Geenen
    • Druk : 2nd edition
      Verschijningsjaar : 2017

    Bij reflecteren staat 'leren van je ervaringen' centraal. Reflecteren helpt bij het ontwikkelen van beroepsvaardigheden. In breder verband kan reflectie bijdragen aan professionalisering van beroepen en beroepsgroepen omdat het kan leiden tot nieuwe kennis en inzichten. Dit boek leert studenten en p…

    Show product
  6. Voor een goede zaak

    Voor een goede zaak

    • Ondertitel : Sociaal ondernemen in theorie en praktijk
    • Auteurs : Marianne Dagevos, Jiske Kiers, Jillis Kors, Petra Verhagen
    • Druk : 1st edition
      Verschijningsjaar : 2015

    In een tijd van complexe vraagstukken en maatschappelijke verschuivingen, zijn mensen nodig die nieuwe realiteiten creëren. Ondernemende mensen met frisse ideeën, durf om grote thema’s aan te pakken, die uitdagende missies formuleren en mensen met elkaar verbinden. Sociaal ondernemers zijn zulke…

    Show product
  7. Basisboek neuromarketing

    Basisboek neuromarketing

    • Ondertitel : Neuro-onderzoek voor marketing- en communicatieprofessionals
    • Auteurs : Eveline van Zeeland
    • Druk : 1st edition
      Verschijningsjaar : 2016

    Basisboek neuromarketing geeft een kritische en wetenschappelijk onderbouwde inleiding in dit onderzoeksgebied. Het model De complementaire cirkel van marktonderzoek helpt studenten en professionals om neuro-onderzoek in het bredere geheel van onderzoeksmethodes te plaatsen. Er wordt beschreven wat neuromarketing is en waarom en wanneer het ingezet kan worden.

    Show product

7 Items

per page
Set Ascending Direction