Filter
Economics

Economics

After graduation, students will start working in a continuously changing work-field. Study materials need to prepare them for this. In the field of economics and law Uitgeverij Coutinho offers materials on diverse subjects: introductory textbooks as well as publications on specific skill practice. Our materials are suited for Universities of Applied Sciences: Business Administration, Commercial Economics, Communication and HRM. Most study materials come with supplementary teacher resources and online extra’s to enhance learning and to make learning more enjoyable. Check the following overview and find all publications on your subject.

6 Items

per page
Set Ascending Direction
  1. Basisboek schrijven voor media

    Basisboek schrijven voor media

    • Ondertitel : Van journalistieke content tot infotainment
    • Auteurs : Wouter Janssen
    • Druk : 1st edition
      Verschijningsjaar : 2021

    Voor een goed geschreven boodschap bestaat altijd publiek. Wat een tekst goed maakt, hangt vooral af van de specifieke context waarin en waarvoor de tekst is geschreven. Basisboek schrijven voor media biedt studenten alle nodige handvatten om voor elke tekst de juiste keuzes te maken.

    Show product
  2. Basisboek neuromarketing

    Basisboek neuromarketing

    • Ondertitel : Neuro-onderzoek voor marketing- en communicatieprofessionals
    • Auteurs : Eveline van Zeeland
    • Druk : 1st edition
      Verschijningsjaar : 2016

    Basisboek neuromarketing geeft een kritische en wetenschappelijk onderbouwde inleiding in dit onderzoeksgebied. Het model De complementaire cirkel van marktonderzoek helpt studenten en professionals om neuro-onderzoek in het bredere geheel van onderzoeksmethodes te plaatsen. Er wordt beschreven wat neuromarketing is en waarom en wanneer het ingezet kan worden.

    Show product
  3. Interviewen

    Interviewen

    • Ondertitel : Onthullend en respectvol
    • Auteurs : Michelle van Waveren
    • Druk : 2nd edition
      Verschijningsjaar : 2015

    In Interviewen wordt het journalistieke vraaggesprek in de eerste plaats benaderd als sociale interactie, waarbij het effectief inzetten van bepaalde technieken kan leiden tot een goede gesprekschemie tussen interviewer en geïnterviewde. Het boek vergelijkt concrete onthullingstechnieken en vraagvormen voor verschillende media als radio, televisie en print.

    Show product
  4. Journalistiek van nu

    Journalistiek van nu

    • Ondertitel : Maatschappijgericht en multimediaal
    • Auteurs : Harrie Kiekebosch, Willem Zeijl (m.m.v)
    • Druk : 1st edition
      Verschijningsjaar : 2013

    Journalistiek van nu is het eerste basisboek dat maatschappijgerichte journalistiek centraal stelt: een combinatie van traditionele en populaire journalistiek, aangevuld met civic journalism en verspreid via verschillende kanalen (crossmediaal).

    Show product
  5. Journalistiek schrijven voor het hoger onderwijs

    Journalistiek schrijven voor het hoger onderwijs

    • Auteurs : Henk Donkers, Selma Markhorst, Marij Smits
    • Druk : 1st edition
      Verschijningsjaar : 2010

    Helder journalistiek schrijven is een ambacht. Met Journalistiek schrijven voor het hoger onderwijs leren hbo- en wo-studenten en afgestudeerden begrijpelijk, toegankelijk en aantrekkelijk schrijven over uiteenlopende onderwerpen. De theorie komt aan bod waar dat nodig is, de nadruk ligt op vaardigheden.

    Show product
  6. Leren recenseren

    Leren recenseren

    • Auteurs : Hans Invernizzi, Tjeerd de Jong
    • Druk : 1st edition
      Verschijningsjaar : 2009

    In Leren recenseren wordt uitgelegd welke journalistieke stappen moeten worden gezet om voor een bepaalde doelgroep en een specifiek medium een recensie te schrijven. Daarnaast komen valkuilen aan bod die een recensent moet weten te vermijden tijdens het schrijfproces.

    Show product

6 Items

per page
Set Ascending Direction