Filter
Economics

Economics

After graduation, students will start working in a continuously changing work-field. Study materials need to prepare them for this. In the field of economics and law Uitgeverij Coutinho offers materials on diverse subjects: introductory textbooks as well as publications on specific skill practice. Our materials are suited for Universities of Applied Sciences: Business Administration, Commercial Economics, Communication and HRM. Most study materials come with supplementary teacher resources and online extra’s to enhance learning and to make learning more enjoyable. Check the following overview and find all publications on your subject.

6 Items

per page
Set Ascending Direction
  1. Basisboek managementvaardigheden

    Basisboek managementvaardigheden

    • Ondertitel : Van zelfkennis naar leiderschap
    • Auteurs : Wouter Fioole, Debora van Wely
    • Druk : 1st edition
      Verschijningsjaar : 2019

    Basisboek managementvaardigheden introduceert de belangrijkste managementtheorieën en biedt werkvormen om managementvaardigheden te trainen. De uitgave bespreekt essentiële vaardigheden voor leidinggevenden, zoals het motiveren van medewerkers en het omgaan met conflicten. Ook laat deze uitgave het belang zien van zelfkennis van de manager en de context waarin gewerkt wordt.

    Show product
  2. Een pedagogisch sportklimaat

    Een pedagogisch sportklimaat

    • Ondertitel : Het realiseren van een positieve clubcultuur
    • Auteurs : Arnold Bronkhorst, Jens van der Kerk, Nicolette Schipper-van Veldhoven
    • Druk : 1st edition
      Verschijningsjaar : 2018

    Sportclubs worden steeds vaker als opvoedmilieus gezien. Op de sportclub worden normen en waarden overgedragen, wordt geleerd om te gaan met winst en verlies, en wordt kinderen geleerd samen te werken en afspraken na te komen. Een sociaal veilig en positief sportklimaat is daarom erg belangrijk. Een pedagogisch sportklimaat heeft als doel iedereen in de sport, van bestuurslid tot vrijwilliger, van kennis te voorzien om tot een pedagogisch sportklimaat te komen.

    Show product
  3. Publiek management

    Publiek management

    • Auteurs : Wim van Noort, Sandra Groeneveld, Marieke van der Hoek, Jelmer Schalk, Joris van der Voet
    • Druk : 1st edition
      Verschijningsjaar : 2018

    Publieke organisaties vervullen cruciale functies in de maatschappij. Van hen wordt verwacht dat ze daarbij transparant opereren, maar ook efficiënt en flexibel zijn. Publiek management heeft als doel om zowel studenten als publieke managers inzicht te geven in de spanningen en dilemma’s die uit deze verwachtingen voortkomen en waarmee leidinggevenden van publieke organisaties in de dagelijkse praktijk te maken hebben.

    Show product
  4. Effectief besturen van vrijwilligersorganisaties

    Effectief besturen van vrijwilligersorganisaties

    • Ondertitel : Een praktische gids
    • Auteurs : Tim 'S Jongers
    • Druk : 1st edition
      Verschijningsjaar : 2018

    Een organisatie die met vrijwilligers werkt moet van alle markten thuis zijn. Een gezond financieel beleid, anticiperen op wet- en regelgeving, vrijwilligers aansturen en nieuwe vrijwilligers werven zijn daar maar enkele voorbeelden van.Effectief besturen van vrijwilligersorganisaties behandelt alle…

    Show product
  5. Basisboek vrijwilligersmanagement

    Basisboek vrijwilligersmanagement

    • Ondertitel : Aansturen, begeleiden en ondersteunen
    • Auteurs : Willem-Jan de Gast, Ronald Hetem
    • Druk : 4th edition
      Verschijningsjaar : 2018

    Vrijwilligers managen is een vak! Vrijwilligers vervullen cruciale rollen in organisaties en in de samenleving. Er wordt meer inzet van burgers verwacht en steeds meer vrijwilligers zijn hoog opgeleid en ervaren. Hierdoor vindt er een herschikking plaats van betaald naar onbetaald werk. Bovendien ve…

    Show product
  6. Basisboek neuromarketing

    Basisboek neuromarketing

    • Ondertitel : Neuro-onderzoek voor marketing- en communicatieprofessionals
    • Auteurs : Eveline van Zeeland
    • Druk : 1st edition
      Verschijningsjaar : 2016

    Basisboek neuromarketing geeft een kritische en wetenschappelijk onderbouwde inleiding in dit onderzoeksgebied. Het model De complementaire cirkel van marktonderzoek helpt studenten en professionals om neuro-onderzoek in het bredere geheel van onderzoeksmethodes te plaatsen. Er wordt beschreven wat neuromarketing is en waarom en wanneer het ingezet kan worden.

    Show product

6 Items

per page
Set Ascending Direction