Filter
Economics

Economics

After graduation, students will start working in a continuously changing work-field. Study materials need to prepare them for this. In the field of economics and law Uitgeverij Coutinho offers materials on diverse subjects: introductory textbooks as well as publications on specific skill practice. Our materials are suited for Universities of Applied Sciences: Business Administration, Commercial Economics, Communication and HRM. Most study materials come with supplementary teacher resources and online extra’s to enhance learning and to make learning more enjoyable. Check the following overview and find all publications on your subject.

Page

1-10 of 13 items

per page
Set Ascending Direction
  1. Dit is marketing!

    Dit is marketing!

    • Auteurs : Loek ten Berge, Ellen van der Aart, Frank Hagemans, Guido Winckels
    • Druk : 3rd edition
      Verschijningsjaar : 2018

    Marketing wordt vaak gezien als een synoniem voor reclame. Natuurlijk is reclame belangrijk, maar het is slechts een klein onderdeel van het brede spectrum dat marketing heet. Dit is marketing! behandelt al die facetten en laat studenten op een toegankelijke manier kennismaken met de wereld van mark…

    Show product
  2. Het event als strategisch marketinginstrument

    Het event als strategisch marketinginstrument

    • Auteurs : Dorothé Gerritsen, Ronald van Olderen
    • Druk : 2nd edition
      Verschijningsjaar : 2017

    Het event als strategisch marketinginstrument gaat over de manier waarop organisaties het event als marketinginstrument weten in te zetten om bezoekers te bereiken en te raken. Het verschaft inzicht in de strategische inzet van events aan de hand van marketingtheorieën, ondersteund met aansprekende praktijkvoorbeelden.

    Show product
  3. Basisboek marketingcommunicatie

    Basisboek marketingcommunicatie

    • Auteurs : Esther de Berg, Rutger Mackenbach (red.)
    • Druk : 3rd edition
      Verschijningsjaar : 2016

    Kiezen we voor sales promotions of sponsoring? Bereiken we onze doelgroep via televisie of Facebook? Basisboek marketingcommunicatie geeft een overzicht van alle instrumenten die een organisatie kan inzetten voor marketingcommunicatie. Daarbij worden nieuwe (online) en traditionele media geïntegreerd besproken.

    Show product
  4. Basisboek eventmanagement

    Basisboek eventmanagement

    • Ondertitel : Van concept naar realisatie
    • Auteurs : Gabriëlle Kuiper, Danique Kamp
    • Druk : 2nd edition
      Verschijningsjaar : 2015

    Een goed event creëert aandacht voor een bedrijf of organisatie, laat mensen samenkomen, zorgt voor verrassing en geeft betekenis. Basisboek eventmanagement bevat alle benodigde kennis voor de (toekomstige) eventmanager. Zo worden de kernkwaliteiten van de eventmanager beschreven en komen onder andere de financiële en juridische aspecten van eventmanagement aan de orde. Ook is er aandacht voor onder andere festivalisering, social media en businessmodellen. 

    Show product
  5. Praktijkonderzoek in marketing en communicatie

    Praktijkonderzoek in marketing en communicatie

    • Ondertitel : Van probleem naar advies
    • Auteurs : Boudewijn Raessens
    • Druk : 1st edition
      Verschijningsjaar : 2015

    Praktijkonderzoek in marketing en communicatie helpt bij het opstellen van de centrale onderzoeksvraag en de deelvragen, bij het kiezen van de juiste methodes voor dataverzameling en het analyseren daarvan. Ook ondersteunt het  bij de totstandkoming van het schriftelijk eindproduct: een advies in de vorm van een onderzoeksrapport of scriptie. De theorie is geïllustreerd met voorbeelden uit de marketing- en communicatiepraktijk.

    Show product
  6. Het merk voorbij

    Het merk voorbij

    • Ondertitel : Handboek voor identiteit en imago
    • Auteurs : Rudy van Belkom
    • Druk : 1st edition
      Verschijningsjaar : 2014

    Het merk voorbij presenteert de TACTICS-methode waarbij stap voor stap wordt gewerkt aan een betekenisvol en geloofwaardig imago. Niet het analyseren achteraf, maar het proactief managen van verwachtingen staat centraal. De theoretische onderbouwing wordt gevolgd door praktische hoofdstukken over implementatie, cases en voorbeelden van succesvol imago-ontwikkeling.

    Show product
  7. Marketingstrategie in ontwikkeling

    Marketingstrategie in ontwikkeling

    • Ondertitel : Van klassieke modellen naar waardenmarketing
    • Auteurs : Anton Klop
    • Druk : 1st edition
      Verschijningsjaar : 2014

    In Marketingstrategie in ontwikkeling worden klassieke en moderne strategische marketingmodellen beschreven: van de portfolioanalyse, via uitgebreide confrontatieanalyse naar de internetscorecard. Daarbij wordt stap voor stap gewerkt aan een nieuwe waardestrategie.

    Show product
  8. Doing in-company research projects

    Doing in-company research projects

    • Ondertitel : a step by step approach
    • Auteurs : Arjan de Bont
    • Druk : 1st edition
      Verschijningsjaar : 2014

    Doing in-company research helps students do in-company research via a straightforward step-by-step approach. After mapping out information gaps, research questions are addressed by systematically collecting and analyzing data. The research findings help formulate practical recommendations. Each step is explained in detail, with extra information and short examples.

    Show product
  9. Basisboek entertainmentmarketing

    Basisboek entertainmentmarketing

    • Ondertitel : Media, muziek, film, games en evenementen
    • Auteurs : Henk Penseel (red.)
    • Druk : 2nd edition
      Verschijningsjaar : 2013

    Er zijn weinig marketinggebieden zo pluriform als de Nederlandse entertainmentsector. Basisboek entertainmentmarketing biedt een nagenoeg compleet overzicht van deze sector en hanteert hierbij marketing als rode draad.…

    Show product
  10. De kunst van cultuurmarketing

    De kunst van cultuurmarketing

    • Auteurs : Ruurd Mulder
    • Druk : 2nd edition
      Verschijningsjaar : 2013

    De kunst van cultuurmarketing brengt het marketingvak en de wereld van kunst en cultuur nader tot elkaar. Het studiemateriaal biedt de kennis die nodig is om gangbare marketingtheorieën toe te passen op de creatieve sector. Daarbij wordt ruim aandacht besteed aan ontwikkelingen op het gebied van onlinemarketing, mobiele marketing en sociale media.

    Show product
Page

1-10 of 13 items

per page
Set Ascending Direction